8 Aralık 2010 Çarşamba

Kefirim Büyüyor..


Uzuuun bir süredir kefir tanesi arıyordum ,aradığım kefir taneleri ayağıma kadar geldi. İşyerinden bir arkadaş getirdi şirkete .Önce 2 haftaya yakın işyerinde mayaladık ve kefir taneleri büyünce bende bir parça aldım kendime.
Şimdi benim kefir tanelerim de büyüyor. Çok tatlılar çoook::))
İrem'ede hergün az da olsa içirmeye çalışıyorum, onlarca faydası olan bu içeceği içtikçe de nasıl mutlu oluyorum anlatamam.
Kefir mayalamanın da şartları var tabi. Asla metale değmemesi gerekiyor. Kefir tanelerinin üstüne kaynatılmış inek sütü (marketten aldığım kutu sütü kullanıyorum ben) ilave ediyoruz. Ve 18-24 saat arası oda sıcaklığında ışık görmeyen bir yerde bekletiyoruz. Daha sonra plastik süzgeçte süzüp ,kefir tanelerini kavanoza koyup aynı işlemi tekrarlıyoruz..Ve kefirimizi afiyetle içiyoruz , içiriyoruz...

4 yorum:

  1. Faydasını çok okudum ama kızıma bir türlü içiremedim. Ne mutlu size Naz içiyorsa..

    YanıtlaSil
  2. naz irem'in de tadına pek alıştığı söylenemez , ama yoğurda ve ya ayranına karıştırıp vermeye çalışıyorum. hergün 1 çay bardağına yakın içiyor bir şekilde...

    YanıtlaSil
  3. Bende vardı istediğini bilseydim sana verirdim Elif'cim.
    Çınar da içiyor ama ben çok ekşimemesi için buzdolabında mayalıyorum. Böylelikle ayran kıvamında oluyor. Ama hergün mayalamaktan biriktirmekten sıkıldım bir süredir. :(

    YanıtlaSil
  4. Kefir bana oldum olası çok iginç gelmiştir.büyüyor falan ya :) ama faydaları saymakla bitmez tabi.Şifa olsun güzel prensesine.sevgilerle.

    YanıtlaSil