23 Ekim 2011 Pazar

" Motor " kelimesinin bana ettiği....


Kafasına takılmış gece gece küçük hanımın .."Hiç anlamıyorum anne " dedi.."çamaşır makinası çamaşırları sadece döndürüyo , nasıl temizlemiş oluyor"
Başladım bende bilmiş bilmiş anlatmaya."bak annecim makinanın içine çamaşırları koyuyoruz ,kapağını kapatıp, düğmelerle programı ayarlıyoruz ya makinanın içi su doluyor ,deterjanlı su ile dönmeye başlıyor , Döne döne çamaşırlar kenara iyice yapışıyor , bu hareket çamaşırların kenarlara iyice itilmesini sağlıyor , kenarlara yapışan çamaşırlar o minik deliklerden çıkamıyor ama üzerindeki lekeler deliklerden akıp gidiyor......." Tabi karşılıklı soru cevap şeklinde giden bu konuşmamız 10 dk yı geçti ..
Yine de küçük hanımı ikna edemedim ki o esnada odaya giren babasına da aynı soruyu sordu..
" makinanın içinde motor var kızım , o döndürüyor makinayı , çamaşırlarda temizlenmiş oluyor" oldu babasının cevabı da...
Biraz düşündü irem ..
"Hıım ikinizi de dinledim şimdi doğru olanı söylüyoruuuum , babamın ki çok doğruydu" dedi bana.
"Ama annecim bende açıkladım daha uzun bir şekilde , hem farklı bişey de söylemedim ki , neresi yanlıştı"
"Babamın ki daha doğruydu çünkü o motor dedi , sen motor demedin.." ::(((((((



(son fotoğrafta dedesinin ve teyzesinin doomgünüsünü kutlarken görülüyor çokbilmiş hanım)


2 yorum:

  1. çok bilmiş kızımız harika :))
    önemli bir kelimeyi atlamışsın sen de annesi, makine kendi kendine dönmüyor ki motor döndürüyor di mi? ;) tabi motorun da dönmesi için elektrik gerekli; ilerde onu da söylemek gerekecek. :))
    Nice güzel yıllara olsun dayıcığıma ve Esra'cığıma. Bu ara ben unuttum herşeyi. Güzellikler dolsun hayatlarına... :))
    çok öpüyorum hepinizi cümleten...

    YanıtlaSil
  2. Mühandis olacak kizin Elifcim öyle gözüküyor olaylara mekanik yaklasiyor, maasallah gercekten cok bilmis. ikincisini düsünemiyorum yaaa ablasindan da bilmis olacak gürürsün, hele bir gelsin de.

    YanıtlaSil